Spacerujesz sobie po mieście, a tu…. żyrafa

Obrazek

Czytając post o tym budynku, od razu na usta cisnęło się zdanie “Co za kicz!” Cisnęło się, ale przez gardło przejść nie chciało. Zacząłem więc czytać dalej i zastanawiać się, czemu tak bardzo mi się ten budynek podoba mimo, że nie powinien. Po chwili wszystko było jasne. Mały dzieciaczek siedzący gdzieś głęboko we mnie nie pozwolił mi tego zdania wymówić, gdyż pomyślcie… Jak byliście dziećmi, to nie byłoby super spacerować koło żyrafy, bądź też iść do żyrafy? No właśnie… ta oto żyrafa pełni funkcję przedszkola dla 60 dzieci i żłobka dla 20. Tzn. nie sama żyrafa a cały budynek , który ją przecina.

Obrazek

Budynek mieści się na przedmieściach Paryża (a ja stawiałem bardziej na Holendrów z tym wielkim nawisem od przodu) i jest skonstruowany w taki sposób, że każde z trzech pięter pełni oddzielną funkcję i posiada pokaźny taras od strony południowej (tej nie od żyrafy) do zabaw na świerzym powietrzu, co dokładnie widać na rysunku elewacji poniżej.

Obrazek

Czy nie byłoby super mówić do mamy… Mamo.. hurra… dzisiaj idziemy do żyrafy spotkać się z koleżankami i kolegami.

Normalnie wiedziałem, że czegoś w moim dzieciństwie brakowało😉

A gdyby z jakiegoś powodu komuś nie pasowała żyrafa….

…. to za oknem jest jeszcze niedźwiedź..

Obrazek

Niedźwiedź…. tuż za oknem😉

więcej na Archdaily:

http://www.archdaily.com/316652/giraffe-childcare-center-hondelatte-laporte-architectes/

Tags: ,

About arch. Przemysław Śliwiński

Architekt, projektant, twórca domów modułowych SmartMod www.smart-mod.pl

Leave a Reply

